26 Mart 2017 Pazar

Limonlu Muffin Çook Lezziz


          
           Bizim evde kek, pasta veya bir sütlü tatlı genellikle bulunur. Sağlık açısından  pek de iyi görünmüyor ama azar azar tüketiliyor neyse ki.                                                                                           Bir süre önce Ev bahçe dergilerinin bir sayısında verilen limonlu muffin tarifini denemiş ve çok beğenmiştik. Oldukça kolay, bir o kadar da lezzetli bir tarif. 
       Bugün tekrar yapayım istedim. Çabucak hazırladım,attım fırına. Kısa sürede pişti. Pişerken de öyle güzel kokular yayıldı ki etrafa, bol limon kabuğu da olunca içinde...

             
            Kızım ve yeğenim üst kattan kokuyu alınca geldiler hemen mutfağa.  Fotoğraflamamı zor beklediler. Birer tane koydum tabaklarına. yanına da birer bardak çayla.



            Ben yiyemeyeceğim ne yazık ki. Çalışma hayatını bıraktıktan sonra  2- 3 yıl içinde epeyce kilo aldım.  Hareket azalmasıyla beraber mutfakta fazlasıyla vakit geçirmeyi sevmem de kilo almama   neden oldu. Sürekli kilo vereceğim derken aldım o kiloları üstelik. 
            Yemeyi içmeyi çok severim. Baktım ki yeterince denetleyemiyorum kendimi, geçen çarşamba bir diyetisyene gittim. 
            Bana uygun  bir liste hazırladı. İlk iki gün zorlandım biraz, zaman zaman midem guruldadı, başım ağrıdı ama iki gündür alıştım. Hiç bozmuyorum listeyi vallahi. 
            Çarşamba gün tekrar gideceğim. 1 - 1,5 kilo vermem gerekiyormuş.  Paylaşırım buradan ne kadar kilo verebildiğimi. Toplamda 10-12 kilo vermeyi planlıyorum.  Bakalım göreceğiz ???                    

          Diyet listemi de paylaşayım sizlerle. 
          Sabah:  1 yumurta, 2 üçgen peynir büyüklüğünde beyaz peynir, 3 zeytin, 1 tatlı kaşığı reçel, 2 ince dilim tam buğday ekmeği, bol domates,salatalık,yeşillik
          Ara: 5 adet çiğ badem
          Öğle: 5 köfte büyüklüğünde et/ tavuk/ balık veya 5 üçgen peynir büyüklüğünde beyaz peynir, yağsız bol salata
           Ara: 1 porsiyon meyve (bir küçük elma, orta boy portakal, bir avuç kuru üzüm, 3 kuru kayısı veya 20 vişne ... ) ve 6 kaşık yoğurt
           Akşam: 1 kase çorba ( kremalı çorbalar yasak. Onun dışında her türlü çorba serbest )
Bol yağsız salata, 1 ince dilim tam buğday ekmeği
           Ara: 4 kaşık yoğurt ( içine 1 çay kaşığı tarçın)
          
           Ayrıca, günde 3 fincan yeşil çay ve 2,5 litre su içilecek.

          Bu liste benim de sevdiğim yiyecekler dikkate alınarak hazırlandı.
           Çarşamba günü yeni liste alacağım.








              Muffin kalıplarını Tantitoni den aldım. Çatal bıçağı da... Herşey rengarenk ve çok sevimli.



          Limonlu muffin tarifim:
          Malzemeler:
           3 yumurta
           1 su bardağı toz şeker (  + 1 yemek kaşığı da üzeri için )
           1 su bardağı yoğurt
           1/2 su bardağı sıvı yağ
           1 limonun kabuğunun rendesi (ben 1,5 limon kullandım)
           2 yemek kaşığı limon suyu ( taze sıkılmış)  
           2,5 su bardağı un
           1 paket vanilya
           1 paket kabartma tozu

           ( su bardağı 200 ml lik)

        Yapılışı:
         Yumurtalar ve şeker  köpük köpük oluncaya kadar çırpılır.
         Yoğurt ve sıvı yağ konup karışıncaya kadar tekrar çırpılır.
          Limon suyu ve kabuğu eklenip karıştırılır
          Un + kabartma tozu +vanilya  karışımı elenerek eklenir ve kaşıkla yavaşça karıştırılır.
         Muffin kalıplarına kaşık yardımıyla konulur. Üzerine toz şeker serpilir.
         önceden ısıtılmış 180 derecelik fırında pişirilir

          Şimdiden afiyet olsun sizde yaparsanız.
           Sağlıcakla kalın...



22 yorum:

  1. :))))
    Şu sıra ben de biraz kilo aldım. Verilecek, başka bir seçenek yok. Ha bire almanın sonu yok. Yine de arada bir hem de limonlu bu tarifle mola verilebilir :)))

    Anlaşılan bu konuda destek olacağız birbirimize :)
    Ben kolay veririm de koşturmaca içinde düzensiz kalıyorum. Bir de oturganlık. Hep spor yapardım. Haftada belli kilometre koşu, yürüyüş, trekking hatta duvar tenisi. O zaman kilo filan nasıl sorunlar, var mıymış öyle şeyler diyor insan. Bir de sigara içenler kilo almıyor. Aman aman. Uzak kalsın :))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de eskiden bir kaç kilo alır verirdim. İki yıldır çok birikti.Dur demek lazım. Ye ye hareket etme.sonuç....kötü:)

      Sil
  2. Yaa çok güzel görünüyorlar.Ye beni diyorlar.Ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  3. Helal olsun masallah size bu ne istikrarr 😃 Ben kokuyu duyunca yemeden duramam.İlla tadıcam.Çokta güzel gözüküyor ellerinize saglık 😃 afiyetle yesinler 😃

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canım sen gençsin. Ben de dayanamam normalde ama epeyce kilo alınca ve almaya da devam edince baktım bunun sonu yok. Çok iyi şartladım kendimi. İnşallah devam edebilirim. Sevgiler:)

      Sil
  4. Maffinler çok güzel görünüyor ellerinize sağlık. Diyet listenizi de çok beğendim şimdiden başarılar.Büyük beden olmamak için diyet şart tabiki.

    YanıtlaSil
  5. Tutta Kokulu Ev'den ne güzel kokular geliyor:))
    Yemeden duramıyanlardanım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim arkadaşım. Ben de pasta böreğe dayanamayanlardanım ama ipin ucu epeyce kaçınca, kendime dur demem gerekti. Bakalım ne kadar devam edebileceğim:)))

      Sil
  6. Afiyet olsun nefis görünüyorlar helede limonlu olması ye beni diyor.

    YanıtlaSil
  7. Canim diyetini sonuna kadar destekliyorum..Zaten kilolu bir kadın değilsin..Biraz verince çok daha sağlıkli olacaksın..Her halin hoş ve zarif..Tarifinde harika..defterime not ettim..İlk fırsatta yapacağım..Ballı ekmeğini yapıyorum sık sık..Harika bir tarif..Sabahlar için ballı yapıyorum..Bazende bal koymayıp kirmizi biber ve kekik ekliyorum cevizle çayda yiyiyoruz..bazen sade akşam yemeklerinde...Sende tarifinde harikasınız..Sevgiler❤

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim canım arkadaşım. Hiçbir konuda desteğini esirgemezsin ki zaten.
      Becerikli arkadaşım. Yaptığın her şey harika oluyor.Ellerine yüreğine sağlık. Sevgiler

      Sil
  8. Elinize sağlık, çok güzel görünüyor. Mutlaka deneyeceğim. Ah benim de yememem lazım, ama evde olunca dayanamıyorum. Üstelik benim öyle 10 - 12 kilo da değil... İçimden bir ben daha çıkması gerekiyor. İki yıldır en azından kilo almıyordum. Ama bu kış 5 kilo birden aldım. Acil toparlamam lazım. Size kolaylıklar diliyorum, sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de çok seviyorum aslında pasta börek tarzı yiyecekleri. Ama çok kararlı başladım. Geçen hafta 2 kilo verdim. Kendinizi hazır hissettiğinizde siz de başlayın. Havalarda güzel artık, birazda yürüyüş yaparız. Gözümüzde büyüttüğümüz kadar zor değil. Hadi beraber yapalım diyeti...Sevgiler

      Sil
  9. Muffinler nefis gözüküyor. Bir de böyle şeyler fırındayken etrafa saçtıkları koku başlıbaşına olay. Diyet programınız da uygun bence aman bırakmayın. Bu güzel muffinler için ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim değerli arkadaşım:)))

      Sil
  10. Limon=♥♥♥♥♥♥ Benim için :)) Bayılırım limonlu keklere de.
    Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Siz de muhteşem şeyler yapıyorsunuz. Sizin de ellerinize sağlık.

      Sil
  11. Bu aralar ben dahil her kes fazla kilolardan şikayetçi :( Ben de 1,5 ay önve başladım diyete. 7 kilo verdim. Ama Ramazan başladımı akşamları tatlıya hayır diyemiyorum :( Çok şükür geri almasam da kilo vermem durdu malesef. Size maşallah bu güzel muffinlere hayır diye bildiyseniz :) Hemen tarifi not alıyorum. Mutlaka deneyeceğim. Paylaştığınız için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kutlarım kilo vermek önemli, kontrol etmek de bir o kadar zor. Ben de mutfak işini de yemeyi de çok seviyorum ama artık beslenme biçimimi değiştireceğim. Sevgiler:)))

      Sil